Reklama wielkoformatowa zewnętrzna jako sposób na potencjalnych klientów

Total
0
Shares
druk wieloformatowy

Billboardy reklamowe to jedna z najpowszechniejszych form marketingowych, umieszczanych poza miejscem zamieszkania potencjalnego klienta. Duże wymiary w połączeniu z kolorową grafiką znacznie wpływają na zapamiętanie oferowanych produktów lub usług, przyczyniając się tym samym do wzrostu sprzedaży i zysków. 

Czym jest reklama zewnętrzna?

To reklama, która niezwykle szanuje prywatność klientów, gdyż jej naturalnym środowiskiem jest obszar znajdujący się poza aktualnym miejscem zamieszkania odbiorcy. Umiejscowienie reklamy w przestrzeni publicznej, wpływa na rozpowszechnienie przekazu, głównie wśród młodych ludzi. Reklamy typu outdoor umieszcza się zazwyczaj na dynamicznych ulicach, pełnych przechodzących osób lub przejeżdżających samochodów. Deptaki, chodniki, pobocza autostrad to miejsca tak często wykorzystywane, że umieszczenie tam reklamy wielkoformatowej jest świetnym pomysłem. Kolejnym sposobem na montowanie reklam zewnętrznych, jest użycie popularnych obiektów, cechujących się dużą ruchliwością. Do najpopularniejszych zalicza się metro, pociągi, autobusy, ale również centra handlowe i kina.

Po co stosuje się reklamę zewnętrzną?

Reklama outdoor jako główny cel definiuje przedstawienie oferty danego produktu. To co wyróżnia reklamę zewnętrzną od tradycyjnych form marketingowych typu ulotki czy broszury, to długotrwałe docieranie do masowej liczby odbiorców. Ponadto reklama zewnętrzna charakteryzuje się skutecznością w docieraniu do klientów, którzy z wiadomych im powodów odrzucili formy reklamy telewizyjnej.

Odbiorca nie ma wpływu na wyświetlaną na billboardzie treść. Oferta zauważana kilka razy jest silnie zakorzeniana w ludzkiej podświadomości, dlatego klient ma pojęcie o istnieniu danego produktu lub usługi, co zwiększa szansę na skorzystanie z niej w przyszłości. Codziennie spostrzegane bodźce wizualne mają niezwykłą siłę perswazji, która oswaja odbiorcę z daną marką. 

Rodzaje reklamy zewnętrznej

  • Heading3Spotykana zazwyczaj na ścianach obiektów miejskich. Aby reklama była nazywana wielkoformatową, jej powierzchnia musi być większa niż 100 m². Tego typu reklama może przybierać różne formy, odpowiednio dopasowane do budynku. Materiałem najczęściej wykorzystywanym do produkcji reklam zewnętrznych wielkoformatowych jest winyl. Siatka winylowa w ciągu dnia odznacza się przepuszczalnością świetlną, natomiast w nocy używane jest światło rzucane z tylnej części reklamy, czyli tzw. backlight. 
  • Heading3To jedna z najpowszechniejszych form reklamy, szczególnie wykorzystywana w dużych miastach. Specjalna tablica reklamowa zostaje zamontowana na wysokich konstrukcjach, które z wyglądu przypominają słupy. Takie umiejscowienie znacznie wpływa na widoczność bilbordu, nawet z dużej odległości. Bilbordy reklamowe są umieszczane na najbardziej uczęszczanych ulicach, ale zdarzają się reklamy przymocowane do ściany budynków miejskich (w tym przypadku nie wykorzystuje się słupów).

Zalety reklamy wielkoformatowej

Oprócz docierania treści marketingowej do dużej liczby odbiorców, reklama typu outdoor ma wiele innych zalet. Należą do nich m.in:

  • duża skuteczność metod perswazji,
  • reklama jest skierowana do różnorodnych odbiorców,
  • brak podziału odbiorców reklamy ze względu na wiek, płeć czy zainteresowania,
  • niezawodna forma reklamy, która buduje poczucie oswojenia z oferowanym produktem,
  • stosunkowo niskie koszty.

Jaka jest cena reklamy zewnętrznej?

Koszt reklamy zewnętrznej w Warszawie zależy od takich czynników jak: powierzchnia billboardu, lokalizacji, trudności związanych z montażem oraz wykorzystanego projektu graficznego. Podczas sumowania kompleksowych kosztów związanych z reklamą zewnętrzną, należy zwrócić uwagę na czas jej prezentacji oraz popularność reklam. Przykładowo koszt miesięczny, który zawiera druk, montaż i wynajęcie tablicy, wynosi od 800 do 1200 zł. Dzienne koszty utrzymania billboardu reklamowego wynoszą średnio 30 zł.