Spis treści
Jeśli posiadasz swój własny sklep internetowy, to z pewnością chciałbyś czerpać z niego jak największe zyski. Potrzebne Ci więc duże grono klientów, które będzie napędzało cały mechanizm. Łatwiej jednak powiedzieć, niż zrobić. Ciężko Ci znaleźć nowych nabywców? Zobacz, co możesz zmienić, aby na stałe zwiększyć sprzedaż w swoim sklepie.
Przede wszystkim popraw prędkość działania
Elementy techniczne często spychane są na dalszy plan. Kto będzie się przecież przejmował nieoptymalnym kodem źródłowym, gdy sklep wygląda w porządku? Komu też będzie robiło różnicę to, czy sklep będzie ładował się trzy, czy pięć sekund? Odpowiedź jest prosta: algorytmom przeglądarki.
Na samym początku powinieneś więc zoptymalizować stronę internetową, na której znajduje się Twój sklep. Jak to zrobić? Zacznij od sporządzenia audytu oraz wyłapania nieprawidłowości. Następnie przejdź do ich usuwania – pomogą Ci w tym darmowe poradniki.
Jeśli nie masz jednak wystarczająco wolnego czasu, powinieneś skorzystać z agencji, które przygotują taki audyt za Ciebie i pomogą Ci w usuwaniu błędów.
Oryginalne narzędzia Google’a
Mamy w tym momencie na myśli dwa z nich: Search Console oraz Keyword Planner. Do czego mogą one Ci się przydać?
Za pomocą Google Search Console możesz sprawdzić rzeczy takie jak przykładowo indeksacja stron – czyli czy zostały one zatwierdzone i można je wyszukać za pomocą wyszukiwarki. Oprócz samej indeksacji możesz zweryfikować także poprawne działanie mapy strony.
Z kolei dzięki planerze słów kluczowych będziesz mógł śledzić aktualnie panujące trendy w wyszukiwarce. Być może ciężko znaleźć Ci nowych klientów, bo oni mają problem ze znalezieniem Ciebie? Dzięki Keyword Plannerze będziesz wiedział, w jakie frazy powinieneś celować.
Optymalizacja sklepu dla wszystkich urządzeń
Według badań Urzędu Komunikacji Elektronicznej: ponad 93% Polaków korzysta z telefonów komórkowych (w tym 73% z internetu). Jaka część Twoich klientów będzie więc przeglądać Twój sklep internetowy za pomocą telefonu komórkowego?
Jest to oczywiście pytanie retoryczne – nikt nie jest w stanie podać konkretnej odpowiedzi. Bardzo często jednak optymalizacja sklepu internetowego pod kątem urządzeń mobilnych jest spychana na dalszy plan, co jest błędną praktyką.
Jeśli chcesz poszerzyć grono swoich klientów, zoptymalizuj swój sklep dla wszystkich typów urządzeń. Kto wie, w przyszłości może uruchomisz nawet dedykowaną aplikację mobilną?
Zwiększanie sprzedaży internetowej w skrócie
Optymalizacja prędkości działania, korzystanie z Googlowskich narzędzi, a także dostosowanie sklepu do urządzeń mobilnych – czy to wszystko, co będzie Ci potrzebne? Niestety nie.
Koniecznie musisz zaznajomić się także z content marketingiem oraz działaniami SEM. Tylko za ich pomocą będziesz w stanie wypromować swój sklep internetowy na szerszą skalę.
Nie masz do tego wszystkiego głowy? Możesz być spokojny. Tym wszystkim może zająć się za Ciebie dobra agencja marketingowa – od podstawowej optymalizacji strony, aż po pozycjonowanie strony.