Czym się zajmuje agencja interaktywna?

Total
0
Shares
agencja-interaktywna

W ostatnich latach w świecie marketingu dużą popularnością cieszą się tzw. agencje interaktywne, jest ich na rynku coraz więcej. Czym one właściwie są? I co leży w zakresie działalności agencji interaktywnej? Na te i inne pytania znajdziesz odpowiedź w poniższym artykule!

Co to jest agencja interaktywna

Żeby lepiej zrozumieć profil jej działalności, warto wyjaśnić, czym właściwie jest. Agencje interaktywne to firmy odpowiedzialne za realizację usług z obszaru marketingu digitalowego, a więc reklamy cyfrowej w internecie. Trzeba dodać, że każda agencja interaktywna jest agencją marketingową, ale nie każda agencja marketingowa jest agencją interaktywną. Różni je przede wszystkim to, że tradycyjne agencje reklamowe zajmują się szeroko pojętymi formami marketingu i reklamy, takimi jak np. outdoor. Co w takim razie leży w zakresie usług agencji interaktywnej?

Kampanie SEM

Jednym z głównych filarów reklamy internetowej jest SEM (search engine marketing), czyli marketing w wyszukiwarkach. W Polsce agencje marketingowe najczęściej realizują kampanie reklamowe w wyszukiwarce Google za pomocą popularnego i bardzo efektywnego narzędzia Google Ads (kiedyś Google AdWords). Kampanie w Google Ads mają formę tekstową, graficzną lub wideo i są publikowane w sieci wyszukiwania bądź sieci reklamowej Google. To wysoce efektywna strategia reklamowa, pozwalająca trafić do precyzyjnie określonej grupy docelowej.

Kampanie SEO

Inną, równie efektywną odmianą marketingu digitalowego, jest SEO (search engine optimization), co po polsku znaczy „optymalizacja pod wyszukiwarki”. W działaniach SEO wyróżnia się:

  • optymalizację SEO stron internetowych – wprowadzanie zmian wpływających na wyświetlanie witryny w organicznych (nieodpłatnych) wynikach wyszukiwania
  • SEO content marketing – proces tworzenia contentu tekstualnego i wizualnego dostosowanego do wymagań algorytmów wyszukiwarki
  • SEO copywriting – pisanie tekstów (opisy produktów do sklepów WWW, treści na strony internetowe, artykuły blogowe, poradnikowe, itp.) zoptymalizowanych pod wyszukiwarki.

Wszystkie powyższe działania SEO mają zwiększyć potencjał witryny w organicznych (bezpłatnych) wynikach wyszukiwania na konkretne frazy kluczowe.

Budowa stron internetowych

Podstawą do przeprowadzenia kampanii marketingu internetowegostrony internetowe indeksowane w wyszukiwarce. Dlatego większość agencji interaktywnych ma w swojej ofercie usługę tworzenia stron internetowych oraz e-sklepów. Doświadczona agencja interaktywna przygotuje dla Ciebie projekt profesjonalnej witryny zoptymalizowanej już pod wyszukiwarki. Dzięki temu stworzysz swoją wyjątkową wizytówkę, zadbasz o prawidłowe wyświetlanie swojej strony www w rankingu wyszukiwarki i wykorzystasz witrynę do prowadzenia działań reklamowych w internecie

Więcej niż reklama w wyszukiwarce

Żeby jednak efektywnie realizować kampanie marketingu digitalowego, należy osiągnąć efekt kompleksowości i połączyć je z innymi działaniami uzupełniającymi lub wspierającymi. Wyobrażasz sobie, na przykład, profesjonalną stronę internetową bez ciekawych grafik albo angażujących treści? Agencja interaktywna przygotuje dla Ciebie projekty graficzne materiałów na stronę lub do sklepu, a także projekty banerów do kampanii w Google Ads.

Wykwalifikowane agencje interaktywne mają w ofertach także reklamę w mediach społecznościowych, takich jak: Facebook, Instagram czy LinkedIn. To konieczny element nowoczesnej kampanii marketingowej. W ofercie agencji interaktywnych znajdziesz e-mail marketing – wyjątkowo efektywną strategię reklamy internetowej, która właśnie przeżywa swój renesans.

Zwracamy jednak uwagę, że szczegółowe oferty różnych agencji digitalowych mogą być inne. Poszczególne agencje interaktywne specjalizują się w różnych obszarach marketingu online. Jeśli chcesz efektywnie wypromować swoją działalność w internecie, przejrzyj ofertę sprawdzonej agencji interaktywnej z Warszawy. Pewna jakość to gwarancja skutecznych działań!